Daiktų grąžinimo ir keitimo tvarka
Pirkėjo teises ir jų gynimo tvarką, kai
pirkėjui parduota prekė neatitinka kiekio, asortimento, kokybės ir komplektiškumo
reikalavimų, nustato Lietuvos Respublikos civilinis kodeksas (Valstybės žinios,
2000-09-06, Nr. 74-2262, prieiga per internetą).
Pirkėjui parduodamų daiktų grąžinimo ir keitimo bendruosius reikalavimus
nustato Daiktų grąžinimo ir keitimo taisyklės, patvirtintos Lietuvos
Respublikos ūkio ministro 2012 m. kovo 15 d. įsakymu Nr. 4-243 dėl Lietuvos
Respublikos ūkio ministro 2001 m. birželio 29 d. įsakymo Nr. 217 „Dėl daiktų
grąžinimo ir keitimo taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo (Valstybės žinios,
2012-03-22, Nr. 34-1637, prieiga per internetą).
Ne maisto prekių grąžinimo ir keitimo
ypatumai:
Jeigu pirkėjui buvo parduota
netinkamos kokybės ne maisto prekė ir pardavėjas su pirkėju neaptarė jos
trūkumų, pirkėjas turi teisę savo pasirinkimu iš pardavėjo reikalauti:
- pakeisti netinkamos kokybės prekę
tinkamos kokybės preke;
- atitinkamai sumažinti prekės kainą;
- per protingą terminą neatlygintinai
pašalinti prekės trūkumus;
- atlyginti prekės trūkumų pašalinimo
išlaidas, jeigu, pardavėjui per protingą terminą jų nepašalinus, trūkumus
pašalino pats pirkėjas ar trečiųjų asmenų padedamas;
- vienašališkai nutraukti
pirkimo-pardavimo sutartį ir pareikalauti grąžinti už prekę sumokėtus pinigus.
Teisės aktuose nustatytus reikalavimus
atitinkančią prekės kokybės garantiją nustato prekės pardavėjas ir (ar) prekės
gamintojas, platintojas, tiekėjas, importuotojas ar bet koks kitas asmuo, savo
vardu skirstantis prekes. Jei tokios rūšies garantija nustatyta – tai yra
pažymima prie prekės pateiktame aprašyme.
Tais atvejais, kai nustatytas prekės kokybės garantijos terminas, reikalavimai
dėl prekės trūkumų gali būti reiškiami, jeigu trūkumai nustatyti per garantijos
terminą. Jeigu komplektuojamajai detalei taikomas trumpesnis negu pagrindinio
gaminio kokybės garantijos terminas, reikalavimas dėl komplektuojamosios
detalės trūkumų gali būti pareikštas per pagrindinio gaminio kokybės garantijos
terminą. Jeigu komplektuojamajai detalei taikomas ilgesnis negu pagrindinio
gaminio kokybės garantijos terminas, reikalavimas dėl komplektuojamosios
detalės trūkumų, kurie pastebėti per garantijos terminą, gali būti pareikštas
nepaisant to, kad pagrindinio gaminio kokybės garantijos terminas yra
pasibaigęs.
Tais atvejais, kai nustatytas prekės tinkamumo naudoti terminas, pirkėjas reikalavimus
dėl prekės trūkumų gali pareikšti per nustatytą prekės tinkamumo naudoti
terminą.
Tais atvejais, kai nenustatytas prekės kokybės garantijos ar tinkamumo naudoti
terminas, pirkėjas reikalavimus dėl prekės trūkumų gali pareikšti per protingą
terminą, bet ne vėliau kaip per dvejus metus nuo prekės perdavimo pirkėjui
dienos, jeigu kiti teisės aktai ar prekių pirkimo-pardavimo sutartis nenustato
ilgesnio termino;
Pirkėjas, įsigijęs netinkamos kokybės
prekę, turi pateikti pardavėjui:
-
Raštišką prašymą,
kuriame turi nurodyti užsakymo numerį ir grąžintinos prekės
pavadinimą, prekės trūkumus ir pirkėjo pasirinktą vieną iš toliau nurodytų
reikalavimų, t.y. pakeisti netinkamos kokybės prekę tinkamos kokybės preke;
atitinkamai sumažinti prekės kainą; per protingą terminą neatlygintinai
pašalinti prekės trūkumus; atlyginti prekės trūkumų pašalinimo išlaidas, jeigu,
pardavėjui per protingą terminą jų nepašalinus, trūkumus pašalino pats pirkėjas
ar trečiųjų asmenų padedamas; vienašališkai nutraukti pirkimo-pardavimo sutartį
ir pareikalauti grąžinti už prekę sumokėtus pinigus.
-
Prie prašymo
pirkėjas privalo pridėti prekės pirkimą-pardavimą iš pardavėjo patvirtinantį
dokumentą. Nepateikus prekės pirkimo-pardavimo iš pardavėjo
patvirtinančio dokumento – pirkėjo reikalavimai nėra vykdomi.
-
Pardavėjas,
gavęs raštišką pirkėjo prašymą, privalo ne vėliau kaip per 10 dienų nuo pirkėjo
prašymo gavimo dienos, jeigu kiti teisės aktai nenustato kitaip, pateikti
pirkėjui išsamų motyvuotą rašytinį atsakymą.
-
Jeigu
pardavėjas įrodo, kad prekės trūkumų atsirado dėl to, kad pirkėjas pažeidė
prekės naudojimo ar saugojimo taisykles, tokia prekė
nekeičiama, neatlygintinai trūkumai nešalinami ir pinigai negrąžinami.
Jeigu pirkėjui
nepatinka nusipirktos prekės forma, dydis, spalva, modelis ar komplektiškumas:
-
Jeigu pirkėjui nepatinka nusipirktos prekės
forma, dydis, spalva, modelis ar komplektiškumas, jis turi teisę per 14 dienų nuo ne maisto prekių gavimo dienos
pakeisti ją analogiška kitokių matmenų, formos, spalvos, modelio ar
komplektiškumo preke. Jeigu keičiant prekę susidaro kainų skirtumas, pirkėjas
su pardavėju privalo atsiskaityti pagal perskaičiuotas kainas.
-
Šiuo atveju pirkėjas pardavėjui pateikia
raštišką prašymą, kuriame nurodo savo pageidavimą. Prie prašymo pirkėjas
privalo pridėti prekės pirkimą-pardavimą iš pardavėjo patvirtinantį dokumentą.
Nepateikus prekės pirkimo-pardavimo iš pardavėjo patvirtinančio dokumento –
pirkėjo reikalavimai nėra vykdomi.
-
Pirkėjas šia
teise gali pasinaudoti tik tada, jeigu prekė nebuvo naudojama, ji nesugadinta
ir nepraradusi prekinės išvaizdos. Prekės ar jos pakuotės išvaizdos
pakeitimo, kuris buvo būtinas norint apžiūrėti prekę, negalima laikyti prekės
išvaizdos pakeitimu.
-
Tuo atveju,
jeigu pardavėjas neturi pakeitimui tinkamos prekės, pirkėjas turi teisę
per keturiolika dienų nuo ne maisto prekių gavimo dienos grąžinti prekę
pardavėjui ir atgauti už ją sumokėtus pinigus.
Prekių
grąžinimo ir keitimo vieta:
-
Prekės gali būti keičiamos ar grąžinamos
prekės pirkimo vietoje pasinaudojant kurjerio paslaugomis ar suderinus pirkejui
ir pardavėjui patogioje vietoje.
Pinigų
grąžinimo garantija:
-
Laikasdovanai.lt
įsipareigoja pakeisti arba grąžinti sumokėtus pinigus už netinkamos kokybės
prekes, jeigu netinkama prekės kokybė pasireiškia gamybiniu defektu arba
neatitikimu gamintojo nurodytoms specifikacijoms.
-
Pinigai
grąžinami pervedant juos į kliento asmeninę sąskaitą. Negrąžinami pinigai
už tas prekes, kurios buvo pirktos ne iš
Laikasdovanai.lt arba kurios tyčia ar dėl neatsargumo buvo sugadintos
(paveiktos cheminėmis medžiagomis, atvira ugnimi, aukšta temperatūra, aštriais
objektais ir t.t.), arba jeigu buvo pažeistos prekės naudojimo ar saugojimo
taisyklės, arba prekės naudotos netinkamai ar ne pagal paskirtį.
-
Pinigai
grąžinami per 5 darbo dienas
nuo tos dienos, kai grąžinama prekė pasiekia Laikasdovanai.lt nurodytu adresu.